sakkara

သကၠရ-ဓမၼ- သုတ,ရသ,နည္းပညာ

Saturday, February 28, 2015

“ က်မ္းဂန္ အေထာက္အထား အခိုင္အမာမရွိဘဲ ေျပာဆိုေနႀကတဲ့ လူ႔ေလာက ဥဒါန္းတြင္စကားမ်ား ”


 (၁)  ေမြးကင္းစ ကေလးကို အန၀တတ္အိုင္မွ ေရျဖင့္ ခ်ိဳးေပးပါက 15/16 ႏွစ္သားအရြယ္သို႔               ခ်က္ခ်င္းေရာက္သြားတယ္ ...တဲ့ ။
(၂)  သႀကၤန္က်လွ်င္ သိႀကားမင္း လူ႔ျပည္သုိ႔ ဆင္းလာသည္ ၊ သႀကၤန္တက္မွ သိႀကားမင္း နတ္ျပည္ျပန္တက္သြားသည္ ...တဲ့ ။
(၃) ရွင္ေမာဂၢလာန္ ငရဲျပည္သုိ႔ ႀကြေတာ္မူေသာအခါ  ေနာက္ေတာ္သို႔ ငရဲမီးလိုက္တယ္ ...တဲ့ ။


(၄) ၀ိသာခါ ေက်ာင္းအမ ပုဗၺာရံုေက်ာင္းအလႈပြဲ၌ ရင္ဘတ္ကို ေဗ်ာစည္လုိတီး၍ သီဆုိကခုန္တယ္ တဲ့ ။
(၅)  နေမာ ၊ တႆ      ၊  ဘဂ၀ေတာ ၊ အရဟေတာ ၊ သမၼာသမၺဳဒၶႆ      -  ငါးပုဒ္ကုိ
      ၁။ သာတာဂီရိနတ္ ၂ ။ အသူရိန္တန္ ၃ ။ စတုမဟာရာဇ္နတ္ ၄ ။ သိႀကားမင္း ၅ ။  ျဗဟၼာမင္း တုိ႔က
တစ္ပုဒ္စီရြတ္ဆို၍ စုေပါင္းရွိခုိးႀကတယ္ ...တဲ့ ။
(၆) ျမတ္စြာဘုရားသည္ ညီေတာ္အာနႏၵာကုိ တာ၀တႎသာသို႔ ေခၚသြားေသာအခါ လမ္းခရီးႀကား၌ ေမ်ာက္မကုိ ေတြ႔ျမင္ေသာ္
“ ညီေတာ္ ... ဤေမ်ာက္မႏွင့္ ဇနပဒကလ်ာဏီ ဘယ္သူက လွသနည္း ဟု ျမတ္စြာဘုရားက ေမးသည္ ။
ထိုအခါ ညီေတာ္အာနႏၵာက ေနာင္ေတာ္ျမတ္စြာဘုရား ... ေျပာရက္လုိက္တာဘုရား ဟု ႏွလုံးမသာမယာျဖင့္ ေလွ်ာက္ထားလိုက္ရာ
ျမတ္စြာဘုရားက ညီေတာ္ စိတ္မရွိပါႏွင့္ ... ငါဘုရားက က်ီစယ္တာပါ ဟု မိန္႔ေတာ္မူတယ္ ” ...တဲ့ ။
(၇) ငလ်င္လႈပ္တယ္ဆုိတာ  ကမၻာေျမႀကီးကို ထမ္းထားရတဲ့ ပုဂံငကြ်ဲက ပခုံးတစ္ဖက္ေညာင္းလာလုိ႔ တစ္ဖက္ကုိ ေျပာင္းတာ..တဲ့ ။
(၈) ျဗဟၼာႀကီးဟာ လူကိုဖန္ဆင္းတဲ့အခါမွာ ေယာက်ၤားရဲ႕ဘာ၀ရုပ္ကုိ ေသခ်ာထုလုပ္ေပးတယ္ ၊
      မိန္းမေတြအလွည့္က်ေတာ့  မုိးခ်ဳပ္သြားလုိ႔ ဘာ၀ရုပ္ကုိ ျဖစ္သလုိ ထုလုပ္လိုက္ရတာ ...တဲ့ ။
(၉) ျမတ္စြာဘုရားထံ မာရ္နတ္ပလႅင္လုတဲ့အခါမွာ ၀သုႏၵေရနတ္က ဆံပင္ေရညွစ္ၿပီး သက္ေသခံလုိက္တာ မာရ္နတ္စစ္သည္အေပါင္း ေရေမ်ာသြားႀကတယ္ ..တဲ့ ။
(၁၀) သု၀ဏၰသွ်ံ အဆိပ္မႊန္ေနေသာအခါ မယ္ေတာ္ပါရိကာ ရေသ့မႀကီးအား သိႀကားမင္းက
” သားကို...အသက္ရွင္လုိပါသလား - သင္တုိ႔ မ်က္စိ ျပန္ျမင္ခ်င္ပါသလား - ေရႊအုိးကို ယူခ်င္ပါသလား ” ဟု ေမးလုိက္ရာ
မယ္ေတာ္ပါရိကာ ရေသ့မႀကီးက ဆုသုံးခ်က္လုံး ျပည့္သြားေအာင္
” သားေရႊအိုးထမ္းလာတာ ျမင္ခ်င္ပါတယ္ ”  ... လို႔ သိမ္းက်ံဳးဆုေတာင္းလုိက္သတဲ့ ။
(၁၁) ဓူ၀ံႀကယ္ဟာ တာ၀တႎသာက သိႀကားမင္းရဲ႕ ေ၀ဇယႏၱာျပသာဒ္ဖ်ားမွာ တည္ရွိတာပါ ... တဲ့ ။
(၁၂) ေကာင္းကင္မွာ စုိ႔သက္တန္႔ေပၚတာဟာ ေျမႀကီးထဲမွ အခုိးလႊတ္လုိ႔ ထြက္ေပၚတာ ... တဲ့ ။
(၁၃) ရွင္ဗုဒၶေဃာသသည္  ၀ိသုဒိၶမဂ္က်မ္းကို ျပဳစုေရးသားၿပီးလုိ႔  က်ိမ္းစက္ေသာ္ သိႀကားမင္းက ထိုက်မ္းကို ၀ွက္ထားလုိက္သျဖင့္
အသစ္ထပ္ေရးရျပန္တယ္ ၊ တစ္ညအတြင္း သုံးခါ၀ွက္လုိ႔  ... သုံးခါ ျပန္ေရးရတယ္ ၊
အရင္ေရးထားတဲ့ ေပႏွစ္ခ်ပ္ျပန္ရလုိ႔   ေပသုံးခ်ပ္ကို တုိက္ႀကည့္လို္က္ေသာအခါ စာေတြက တထပ္တည္းတူညီေနတယ္ - တစ္လုံးမွ မလြဲဘူး... တဲ့ ။
(၁၄)  ဖူးစာေရးနတ္က မိန္းမ နဲ႔ ေယာက်ၤား ေပါင္းသင္းရေအာင္  နဖူးမွာ စာေရးေပးလုိက္လုိ႔ ” နဖူးစာရွင္ေတြ” ေပါင္းရတာ..တဲ့ ။
(၁၅)  သီရိဓမၼာေသာကမင္းႀကီးဟာ နတ္ရြာစံသြားေတာ့ ေနာက္ဘ၀မွာ စပါးႀကီးေျမြျဖစ္သြားတယ္ ... တဲ့ ။
(၁၆)  လူေသကုိ ေနာက္လကူးေအာင္ မထားရဘူး - ေသတဲ့လအတြင္းမွာသာ အသုဘပို႔ရမယ္ = ဆြမ္းစဥ္ရမယ္ ... လူဆက္ေသတတ္တယ္ ...  တဲ့ ။
(၁၇)  မနက္အေစာႀကီး ေလမခြ်န္နဲ႔ ... လာဘ္တိတ္တတ္တယ္ ... တဲ့ ။
(၁ဂ)  ေစ်းေတာင္းေရွ႕/ ေစ်းဆိုင္ေရွ႕ ဒူးေထာက္ရင္ ... ေစ်းေရာင္းမေကာင္းဘူး ... တဲ့ ။
(၁၉)  အစားအေသာက္ေတြကုိ လက္ျပန္မေပးရ- မယူရဘူး = စုန္းျပဳစားခံရတတ္တယ္ ... တဲ့ ။
(၂၀) မိန္းမဟာ ေယာက်ၤားရဲ႕ ညာဘက္မွာ မအိပ္ရ-မထုိင္ရဘူး ၊ ေယာက်ၤားဘုန္းနိမ့္တတ္တယ္ ... တဲ့ ။
(၂၁) အိမ္/ေက်ာင္း ၀င္ေပါက္တံခါးကို ေက်ာေပးမထိုင္ရဘူး = လာဘ္ပိတ္တတ္တယ္ ... တဲ့ ။
(၂၂)  ဘုရားရုပ္ပြားေတာ္ ပလႅင္မွာ ရုပ္ပုံမ်ိဳးစုံ ခံထားထုလုပ္ႀကရာ၌ ---
        ဆင္ခံဘုရား = တန္ခုိးအရွိန္ အာဏာႀကီးတယ္ ၊
        ျမင္းခံဘုရား = စီးပြားေရး လ်င္ျမန္စြာ တုိးတက္တယ္ ၊
        ႀကာခံဘုရား = ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း ေနရတယ္ ၊
        ကိႏၷရာခံဘုရား = ေပ်ာ္ရႊင္တယ္ ၊ အိမ္ေထာင္ေရး တည္ၿမဲတယ္ ၊
         ဆိတ္ခံဘုရား = အစာေရစာ ေပါမ်ားတယ္ ၊
        ကရ၀ိက္ခံဘုရား = ေကာင္းသတင္း ေက်ာ္ႀကားတယ္ ၊
        ငါးႀကင္းခံဘုရား = ပူပင္ေသာက ကင္းေ၀းတယ္ ၊
        ဥေဒါင္းခံဘုရား = အျခံအရံေပါမ်ားတယ္ .... တဲ့  ။
(၂၃)  မိမိကို တစ္ေယာက္ေယာက္က ပုဂံ/ခြက္နဲ႔ စားစရာထည့္လာေပးလို႔ ပုဂံ/ခြက္ ျပန္ေပးတဲ့အခါ ေဆးမေပးရဘူး ... တဲ့ ။
(၂၄) ယုန္သားကို လက္ေဆာင္ေပးရင္ ေပးသူနဲ႔ယူသူႀကား အႀကီးအက်ယ္ စိတ္၀မ္းကြဲတတ္ ... တဲ့ ။
(၂၅) လူေတြက နတ္တင္ေသာအခါ  နတ္ေတြက အေငြ႕သာ စားတာ ... တဲ့ ။
(၂၆) သာသနာ့ေဘာင္၀င္ ရွင္/ရဟန္း၀တ္ႀကတဲ့အခါ လူရဲ႕ကိုယ္ေစာင့္နတ္က ခြာၿပီး သာသနာေတာ္ေစာင့္နတ္က ေစာင့္ရတယ္ -
       လူ၀တ္လဲလူထြက္လိုက္ေတာ့ သာသနာေတာ္ေစာင့္နတ္ကပါ ခြာသြားျပန္တယ္ ... ဒါ့ေၾကာင့္ ကိုရင္/ဘုန္းႀကီးလူထြက္မွာ ေစာင့္ေပးတဲ့နတ္ မရွိေတာ့ဘူး ... တဲ့ ။

                                                                   
                               {  မဟာသုတဒီပနီက်မ္း - ဒုတြဲ / ၃၂၆ / ၃၂၇  } မွ